Żabki - zajęcia zdalne

PIĄTEK 16.04.2021r.

Witajcie Żabki!


Na początek rozgrzewka


Zapraszam Was, do zapoznania się z przygodą Trampolinka

Urszula Piotrowska „Po nocy dzień, a po dniu – noc”
Trampolinek bawił się wspaniale na przedszkolnym placu zabaw. Hej, hop! Skakał na trampolinie coraz wyżej i wyżej.
– Słoneczko! – zawołał Trampolinek. – Raz, dwa, trzy i podskoczę tak wysoko, aż do ciebie!
– Może spróbujesz jutro, bo już kończy się dzień – odpowiedziały słoneczne promyki. – Wkrótce słońce zajdzie i będzie ciemno.
I po chwili słońce zaczęło znikać z nieba. Wokoło zrobiło się szaro. Kwiatki w przedszkolnym ogródku stuliły płatki, a wróbelki poćwierkały, poćwierkały na dobranoc i schowały się w gniazdkach. Tampolinek pobiegł do sali. Było cicho, bo zabawki przygotowywały się do snu.
– A ja nie pójdę spać – postanowił Trampolinek. – Zaczekam, aż znowu wróci dzień.
– Ale noc jest do spania – tłumaczyły lalki i zaciągnęły zasłonki w oknach swojego domku.
Trampolinek usiadł na werandzie. Patrzył w niebo, na którym pojawił się księżyc i zalśniło mnóstwo gwiazd. Zabawki spały, a Trampolinek liczył gwiazdy. Wreszcie księżyc zauważył Trampolinka.
– Trampolinku, jeśli nie pójdziesz spać, to jutro będziesz zmęczony – przekonywał księżyc, a gwiazdy migotały przyjaźnie. I zanuciły kołysankę:

Ciemna noc po jasnym dniu idzie z koszem pełnym snów.
Kołysanki płyną z gwiazd, każda inną bajkę zna.
Trampolinku, czas na sen, zanim przyjdzie nowy dzień.


Trampolinek poszedł do łóżeczka i słodko zasnął. Spał i śniła mu się trampolina… Rano promyki słońca połaskotały go w policzek.
– Wstawaj, Trampolinku, nowy dzień!
– A gdzie księżyc i gwiazdy? – pytał zdziwiony Trampolinek.
– Noc się skończyła – odpowiedziało słonko z promiennym uśmiechem. Wstały ptaki skoro świt, rannym ptaszkiem bądź i ty. Pięknych przygód dam ci moc, zanim znowu przyjdzie noc.
Trampolinek miał bardzo dobry humorek.
– Hej, hop! Czy wiecie, że zawsze po nocy jest dzień? – zapytał zabawek.
– Wiemy, wiemy!
– A czy wiecie, że kiedy minie dzień, to przyjdzie noc?
I wszyscy zaczęli się śmiać i podskakiwać. Hej, hop!


Żabki kochane:
  • Jak się zrobiło na dworze, gdy zaszło słońce?
  • Co się pojawiło na niebie?
  • Co się stało z kwiatkami?
  • Co zrobiły wróbelki?
  • Co lalki powiedziały Trampolinkowi?
  • Co Trampolinek powiedział zabawkom?


Przypomnijmy sobie jak to się dzieje, że raz jest dzień, a potem noc. Zapraszam do obejrzenia filmu B.
http://tablit.wa.amu.edu.pl/bin3/mod-4_3/index.html

Czy wiecie, że niektóre zwierzęta lubią kiedy jest ciemno i chłodno? Tak jest właśnie nocą. Te zwierzęta w dzień śpią a w nocy budzą się np. by polować, szukać pożywienia. Nie są wtedy zbyt widoczne i mogą uniknąć wielu niebezpieczeństw. Takie zwierzęta mają dobry słuch, węch oraz oczy, które dobrze widzą w ciemności. Poznajcie stworzenia, które lubią grasować nocą.

fox-red-3456545_960_720
Lis jest bardzo zwinny i szybki, ma gęste futro. Żyje w lesie, jak i na polu. Żywi się głównie gryzoniami, poluje na nie w nocy. Podczas dnia zazwyczaj odpoczywa lub śpi w swojej norze. W poszukiwaniu jedzenia często podkrada się do kurnika i wykrada kury lub gęsi.

european-eagle-owl-2010346_960_720
Sowa jest symbolem wiedzy. To ptak, który poluje przeważnie w nocy. Ma duże oczy, ostry dziób i potężne pazury. Mieszka w lesie. Poluje na myszy, norki czy szczury. W dzień przeważnie śpi w dziuplach drzew. Jest bardzo szybka i zwinna. Nie wydaje dźwięków podczas lotu.

badger-44204_960_720
Borsuk to średniej wielkości zwierzę, którego ulubioną porą dnia jest noc. Na głowie ma biało czarne pasy. Jego łapy zakończone są długimi pazurami. Borsuk ma małe oczy i uszy, posiada ogon. Mieszka w lesie. W dzień przesiaduje w norze, która ma wiele korytarzy i utrzymana jest w czystości. Porusza się powoli, jest wszystkożerny. Chętnie zjada chrząszcze, dżdżownice, jagody, ślimaki czy myszy. Zimą zapada w sen.

hedgehog-3703244_960_720
Jeż jest małym zwierzątkiem, którego ciało pokrywają kolce. Można go zobaczyć o zmierzchu i nocą. Wtedy wychodzi w poszukiwaniu pożywienia. Zjada głównie owady, ślimaki, grzyby. W dzień śpi ukryty pod liśćmi. Zamieszkuje lasy, parki, ogrody i pola. Ma dobry słuch i węch. W razie niebezpieczeństwa nie ucieka ale zwija się w kolczastą kulkę. Zimą zapada w sen.

cat-2083492_960_720
Kot to zwierzę domowe. Ma zaokrągloną głowę, spiczaste uszy i długie wąsy. Jego łapy zakończone są pazurami, posiada też ogon. Jest drapieżnikiem, który ma duże oczy, dzięki którym świetnie widzi w ciemności. Koty lubią najczęściej długo spać w ciągu dnia. Mają też bardzo dobry słuch i węch. Są dobrymi łowcami, o czym może się przekonać każda myszka.

full-moon-3659317_960_720
Nietoperz to niewielkie zwierzę nocne. Ma skrzydła, które umożliwiają mu latanie. Posiada małe oczy, dość duże uszy. Ma dobry słuch. Większość gatunków nietoperzy żywi się owadami. Zimą kiedy nie latają owady, nietoperze nie mają możliwości zdobycia pożywienia. Zapadają wówczas w stan głębokiego uśpienia zwanego hibernacją. Zimowymi schronieniami nietoperzy są najczęściej różnego rodzaju podziemia np. jaskinie, piwnice.

Czas na grę. Dopasujcie elementy do ilustracji dnia i nocy.
http://tablit.wa.amu.edu.pl/bin3/mod-4_3/index.html

Drodzy Rodzice, tym razem klikamy ikonę z kostką do gry (na dole ekranu), a następnie wybieramy jedną z gier – proponuję środkową.

A teraz zadania dodatkowe - dla chętnych :-)
  • kolorowanki

http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/tags/zwierzeta-nocne
  • karty pracy z naszych książeczek

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/os-a-kp2/mobile/index.html#p=29
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/os-a-kp2/mobile/index.html#p=30

Na koniec odrobina ruchu – zakręcimy bączka :) Znacie tą zabawę z przedszkola. Pokażcie rodzicom jak się bawimy.


Dziękuję Wam za wspólną zabawę w tym tygodniu. W poniedziałek spotkamy się w przedszkolu. Bardzo się cieszę, bo tęsknię za Wami.

Do zobaczenia!
Pozdrawiam, p. Marta.



CZWARTEK 15.04.2021r.

Witajcie Żabki!


Na początek rozgrzewka


Mamy dzień, a kiedy on skończy się, to co nastanie? Brawo! Jasne, że noc. Włączcie animację nr 3 i spróbujcie ułożyć obrazki po kolei.
http://tablit.wa.amu.edu.pl/bin3/mod-4_3/index.html

Gdy kończy się dzień, zaczyna się noc. A po nocy znów jest dzień. Dzień, noc, dzień, noc, dzień i noc. I tak bez ustanku. A jak to się dzieje, że raz jest dzień, a potem noc? Zacznijmy od animacji nr 4.
http://tablit.wa.amu.edu.pl/bin3/mod-4_3/index.html

Ziemia obraca się stale w jednym kierunku, nie można jej zatrzymać. Mówi się, że obraca się wokół własnej osi. Spróbujcie poobracać tak jakiś kulisty przedmiot (np. piłkę).
No dobrze, wiemy, że kula ziemska wiruje, ale co to ma wspólnego z tym, że mamy dzień i noc? Wyjaśni nam to animacja nr 5
http://tablit.wa.amu.edu.pl/bin3/mod-4_3/index.html

Kiedy Ziemia się obraca cały czas świeci na nią Słońce, które oświetla jedną stronę kuli. Z drugiej strony jest ciemno. A ponieważ Ziemia kręci się cały czas, to raz oświetlona jest jedna strona, a potem druga. I tak w kółko. Kiedy Słońce świeci na naszą stronę kuli ziemskiej mamy dzień, ale gdy Ziemia obróci się, to mamy noc. Żeby lepiej to zobrazować weźcie kulę, którą wcześniej obracaliście i lampkę lub latarkę. Poproście o pomoc rodziców lub rodzeństwo. Jedna osoba cały czas świeci na kulę, a druga obraca ją w jednym kierunku. Spójrzcie. Lampka to nasze Słońce, a kula to Ziemia. Lampka świeci tylko na jedną stronę kuli, tak jak Słońce. Gdy ją obrócicie sytuacja zmienia się. Oświetlona jest druga strona. To dlatego raz mamy dzień, a potem noc.

Drodzy Rodzice. Doświadczenie warto wykonać w zacienionym, ciemnym miejscu (np. łazience), by dzieciom łatwiej było dostrzec różnice między jasną a ciemną stroną kuli. Jeżeli posiadacie w domu globus, to będzie on idealny do tej zabawy.

Co robimy w dzień, a co w nocy? Wykonajcie poniższe zadanie.
https://drive.google.com/file/d/1DpaW9KRDrYHcD8LhS4HHHXNBmtZIfdHB/view?usp=sharing

Na koniec trochę ruchu. Pamiętacie jeszcze zabawę, w którą często bawiliśmy się w przedszkolu?


To już wszystko na dziś.
Do jutra!



ŚRODA 14.04.2021r.
Witajcie Żabki!


Dobrze jest zacząć dzień od odrobiny ruchu. Zapraszam do zabawy.


Przypomnimy sobie teraz to, czego dowiedzieliśmy się o kosmosie. Obejrzyjcie film
http://tablit.wa.amu.edu.pl/bin3/mod-4_3/index.html

Drodzy Rodzice, dziś oglądamy film A.

Wiecie już całkiem dużo. To może teraz kolorowanka? Możecie ją pokolorować przy użyciu komputera lub poprosić rodziców o wydrukowanie i użyć kredek.
https://drukowanka.pl/kolorowanka/planety-ukladu-slonecznego/

Kochane Żabki czas na kosmiczną gimnastykę.


Na koniec mam dla Was gry. Poćwiczymy trochę pamięć podczas odnajdywania par.
http://tablit.wa.amu.edu.pl/bin3/mod-4_3/index.html

Drodzy Rodzice, tym razem klikamy ikonę z kostką do gry (na dole ekranu), a następnie wybieramy jedną z gier – proponuję ostatnią, czyli memory.

To już wszystko na dziś.
Do jutra!



WTOREK 13.04.2021r.

Witajcie Żabki!


Na początek rozgrzewka


Wiecie już, że mieszkamy na planecie, która nazywa się Ziemia. A co jeszcze spotkamy w przestrzeni kosmicznej? Zapraszam Was do spotkania z Basią i Tadkiem.

http://tablit.wa.amu.edu.pl/bin3/mod-4_3/index.html

Drodzy rodzice dziś włączamy animację 2 (planeta Ziemia), która jest kontynuacją animacji 1. W pierwszej fazie pracy należy przypomnieć dzieciom poprzednią animację – od widoku Tadka i Basi do widoku całej Ziemi. W każdej chwili można oddalić i przybliżyć widok. Następnie należy przejść do kolejnej części animacji – widoku na inne planety, a następnie na cały Układ Słoneczny.

Ziemia znajduje się w kosmosie i jest częścią Układu Słonecznego, w którym są się też inne planety. Jakie? Posłuchajcie piosenki


Czy zapamiętaliście jakieś nazwy planet? Żeby lepiej je poznać, spróbujcie nauczyć się śpiewać tą piosenkę – jak nie całą, to chociaż refren ;-)

Zapraszam Was do zabawy. Czy uda się Wam znaleźć cienie pasujące do przedstawionych ilustracji? Spróbujcie!
https://eduzabawy.com/karty_pracy/dopasuj_cienie/kosmos/

Drodzy Rodzice nie ma potrzeby drukowania zadania (choć jeżeli ktoś ma ochotę, to nie widzę przeciwwskazań). Wybierzcie jedną lub dwie karty, które dziecko rozwiąże – proponuję zacząć od karty nr 1 lub 6. Chętni mogą oczywiście wykonać więcej zadań ;-)

A teraz czas na strojenie min. Potrzebna nam będzie kostka do gry. Rzucajcie kostką i wykonujcie wylosowane zadanie. Kto wyrzuci 6 oczek może wybrać zadanie, które chce wykonać.

https://www.logopestka.pl/slonko-stroi-miny-cz-1-cwiczenia-buzi-jezyka-policzkow-i-warg/

Drodzy Rodzice nie ma potrzeby drukowania zadania (choć jeżeli ktoś ma ochotę, to nie widzę przeciwwskazań – wtedy warto się zapoznać z wariantami gier proponowanych na stronie). Włączcie jeden z zestawów, z którego dziecko będzie losować zadanie.
PS. Słomkę można zastąpić kredką.


Na koniec trochę ruchu. Zapraszam!


To już wszystko na dziś.
Do jutra!



PONIEDZIAŁEK 12.04.2021r.

Witajcie Żabki!

Dziś rozpoczynamy niezwykłą podróż. Polecimy w kosmos. Przez najbliższy tydzień dowiecie się jak nazywa się planeta, na której mieszkamy, co to jest Układ Słoneczny i z czego się składa, jak to się dzieje, że mamy dzień i noc.

Na początek zapraszam Was na kosmiczny spacer. Włączcie muzykę i wyobraźcie sobie, że właśnie wyruszyliśmy rakietą w kosmos.


Lecimy wśród gwiazd i planet. Weźcie stery rakiety w dłonie i starajcie się omijać przeszkody. Zbliżamy się do księżyca. Czas na kosmiczny spacer. Ustawiamy autopilota i zakładamy skafandry. Wychodzimy z rakiety przez specjalny właz. I nagle czujemy ogromną lekkość. Poruszamy się wolno, jakbyśmy latali. Oglądamy księżyc ze wszystkich stron. Przyglądamy się uważnie jego powierzchni. Wracamy do rakiety. Czas wylądować na księżycu. Chwytamy stery rakiety i lądujemy. Spacer po księżycu to nie lada gratka. Nie można tak po prostu iść. Astronauci pokonują odległości powoli skacząc do przodu. A teraz dzielni badacze zbiorą próbki z powierzchni księżyca. Bierzemy przyrządy, nachylamy się i zbieramy księżycowy pył. Misja wykonana, pora wracać na Ziemię. Udajemy się do rakiety i startujemy. Lecimy na naszą planetę. Spójrzcie jaka ona jest piękna.


Czas kogoś odwiedzić: http://tablit.wa.amu.edu.pl/bin3/mod-4_3/index.html (po załadowaniu się strony wybieramy sylwetę słońca oznaczonego numerem 1).

Drogie Żabki przedstawiam Wam Basię i Tadka. Spójrzcie na nich. Co widzicie?

(Drogi Rodzicu: Na ekranie widać machających Tadka i Basię – widok z góry, dzieci stoją w pokoju. Po prawej stronie ekranu widać suwak działający na zasadzie suwaka Google Earth – przesunięty przez dziecko w dół oddala widok. Po każdym oddaleniu warto przeprowadzić z dzieckiem rozmowę odnośnie tego co zaobserwowały. Rozmowa przy tym materiale powinna być płynna – najważniejsze jest to, aby dzieci zrozumiały, że odsuwamy się od Tadka i Basi bardzo daleko. Kiedy dzieci to zrozumieją, należy wrócić do widoku Basi i Tadka poprzez zbliżanie – rozmawiając jednocześnie z dziećmi o tym, co się dzieje).

Moje dzielne zuchy, czy wiecie jak nazywa się nasza planeta? Jesteśmy mieszkańcami Ziemi. Ziemia przypomina kulę, dlatego mówimy o niej kula ziemska. Posłuchajcie teraz wiersza.

Nasza Ziemia
(autor: Barbara Kosowska)

Gdzie mieszka Basia? Kto mi to powie?
Mieszka na Ziemi, jak każdy człowiek.
Ziemia kształt kuli ma, to już wiecie
I krąży, krąży we Wszechświecie.
Są kontynenty na niej i kraje,
A w każdym z nich ludzie mieszkają.
Są też na Ziemi morza, jeziora,
Rzek i strumyków liczba spora.
Gwiazdy na niebie pięknie się złocą
I oświetlają planetę nocą.

Żabki to jak nazywa się nasza planeta? A jaki ma kształt. Czy zapamiętaliście co znajduje się na Ziemi?

Ziemia ma kształt kuli. A co jeszcze ma taki kształt? Zapraszam Was do zabawy w detektywów. Spróbujcie odnaleźć w Waszych domach przedmioty w kształcie kuli. Jestem bardzo ciekawa, czy udało Wam się coś odnaleźć. Wynikami Waszego dochodzenia możecie podzielić się na naszej grupie (Messenger).

A teraz mały eksperyment. Wybierzcie przedmiot, który znajduje się dość daleko od Was, np. półka w drugim końcu pokoju. A teraz spróbujcie „złapać ją w palce”, mrużąc jedno oko i odmierzając jej wielkość. Gotowe? Zapamiętajcie wielkość przedmiotu, jaką zmierzyliście palcami. Podejdźcie do wybranych przedmiotów i sprawdźcie, czy rzeczywiście są one takie małe. I co? Ale niespodzianka! Przedmioty, które są od nas oddalone, wydają się mniejsze. W rzeczywistości są większe. Jeżeli chcecie możecie „zmierzyć” inne przedmioty.

Czas na pracę naszych rączek. Wypełnijcie sylwetę Ziemi zielonym i niebieskim kolorem. Zielonym – tam gdzie jest ląd, niebieskim – powierzchnię mórz i oceanów. Użyć możecie kredek, farb, plasteliny, pasteli, kolorowych kartek, bibuły lub innych materiałów (w zależności co macie w domu).
https://pixabay.com/pl/illustrations/ziemia-mapa-%C5%9Bwiata-%C5%9Bwiat-earth-1290665/

To już wszystko na dziś.
Do jutra!




PIĄTEK 09.04.2021r.
Temat dnia: Moje ciało

Witam Żabki!

Rymowanka
Dbamy o nasze ciało
żeby dobrze nam działało
Powtarzamy rymowankę i pokazujemy części ciała np. głowa, noga, szyja, brzuch, kolano, ucho, łokieć.
Zapraszam do wspólnej zabawy

Głowa, ramiona, kolana.
https://youtu.be/30BVfTvlsrE

Obejrzyjcie film - Moje ciało
https://youtu.be/p_AazlGFm4A

Gimnastyka to zabawa,
ale także ważna sprawa,
bo to sposób jest jedyny,
żeby silnym być i zwinnym.
Skłony, skoki i przysiady
trzeba ćwiczyć – nie ma rady!
To dla zdrowia i urody
niezawodne są metody.

Zaproś rodziców do wspólnej zabawy
Muzyczna gimnastyka – ćwiczenia w podskokach
https://youtu.be/n7OIPFcyZRU

Życzę miłej zabawy!



CZWARTEK 08.04.2021r.
Temat tygodnia: Chciałbym być sportowcem.
Temat dnia: Na nudę najlepszy jest ruch.

Dzień dobry Żabki!

Zapraszamy do porannych ćwiczeń przy piosence „Skaczemy, biegniemy”


Zabawa „Ułóż tak samo jak ja”.
Rodzic układa 4 klocki, dziecko przygląda się, nazywa kolory i układa tak samo. Można również zasłonić ułożony wzór, a dziecko próbuje odtworzyć układ z pamięci. Prosimy pamiętać aby dziecko układało wzór od lewej strony do prawej.


Posłuchajcie piosenki „Sposób na nudę”.

https://soundcloud.com/user-956760406/spos-b-na-nud-s-i-muz-bo-ena?in=user-956760406/sets/odkrywam-siebie-poziom-a


PIOSENKA "Sposób na nudę".
I. Kiedy się nudzimy,
farby wyciągamy.
Złote słońce malujemy
specjalnie dla mamy.

Ref.: Na nudę zawsze
jest dobra rada,
ciągle nudzić się – to nie wypada.
Dzieci wiele pomysłów mają,
na nudę czasu nie mają.

II. Kiedy jest nam smutno,
to tatę prosimy,
żeby bajkę opowiedział,
bardzo to lubimy.

Ref.: Na nudę...

III. Kiedy się nudzimy,
sprzątać zaczynamy.
Klocki, książki na półeczkach
pięknie układamy.
Ref.: Na nudę...



Rozmowa na temat piosenki:
-Co robią dzieci z piosenki, kiedy się nudzą?
- O co proszą tatę, gdy jest im smutno?

Ilustrowanie treści piosenki ruchem.
Zwrotka I- naśladują malowanie farbami,
zwrotka II- naśladują oglądanie książek,
zwrotka III- naśladują ścieranie kurzu z mebli, wycieranie naczyń.

Karta pracy „Dokończ rytm”. Wytnij i przyklej kwiat w odpowiednim kolorze.

https://przedszkouczek.pl/wp-content/uploads/2020/02/Rytmy.pdf

Przesyłamy propozycje, co można wykorzystać do ćwiczeń rytmów:



https://www.marioinex.com.pl/wp-content/uploads/2020/03/2-1016x800.jpg


Na koniec zapraszamy do zabawy „Zrób tyle ile pokazuje kostka”.

Przygotowujemy kostkę do gry, dziecko rzuca kostką i robi tyle pajacyków, przysiadów itp., ile wskazuje liczba oczek na kostce.

Bawcie się dobrze!




ŚRODA 07.04.2021r.
Temat tygodnia: Chciałbym być sportowcem.
Temat dnia: Małe piłki i duże piłki.

Dzień dobry Żabki!
Zapraszamy was do porannej gimnastyki przy piosence „Głowa, ramiona, kolana, pięty”

Czy zapamiętaliście jakie części ciała zostały wymienione w piosence?

Narysujcie duże piłki po śladzie i rozwiążcie plątaninę. Połączcie małe piłki z dużymi. Każdą linię narysujcie innym kolorem kredki.

https://flipbook.nowaera.pl/dokumenty/Flipbook/Dzieciaki-w-akcji-pieciolatek-karty-pracy-cz1/files/basic-html/page9.html

”Duża piłka i mała piłka”- segregowanie piłek według wielkości.

Przygotujcie wraz z rodzicami siedem piłek różnej wielkości, jeżeli nie macie w domu,możecie narysować i wyciąć, albo wydrukować, pokolorować i wyciąć.
https://www.weekendowo.pl/kolorowanki/rozne-sporty/pilki-rozne-do-druku

Potrzebujecie jeszcze dwóch pudelek, do jednego będziecie wrzucać piłki małe, a do drugiego piłki duże.

Następnie przeliczcie ile jest w pudełku piłek dużych, a ile małych?
Których piłek jest więcej: dużych czy małych?
O ile jest więcej?
Układamy piłki w pary:
Pierwsza para- pierwsza duża piłka z pierwszą małą piłką,
Druga para- druga duża piłka z drugą małą piłką,
Trzecia para- trzecia duża piłka z trzecią małą piłką,
Czwarta para- Czwarta duża piłka i.. ta piłka nie ma pary.
Której piłki brakuje? Czyli o ile więcej jest dużych piłek?


Zapraszamy do zabawy „Małe piłki i duże piłki”.

Na hasło „małe piłki” podskakujemy delikatnie na palcach, ponieważ małe piłki są lekkie. Na hasło „duże piłki” podskakujemy ciężko na całych stopach, ponieważ duże piłki są ciężkie.

Na sam koniec zabawa „Tyle samo”
Stańcie w jednym końcu pokoju, a w drugim końcu rodzic. Rodzic klaszcze, a dziecko słucha i liczy klaśnięcia, następnie przesuwa się o tyle kroków, ile było klaśnięć. Zabawa kończy się, gdy dziecko dojdzie do rodzica.

Udanej zabawy!



WTOREK 06.04.2021r.
Temat tygodnia: Chciałbym być sportowcem.
Temat dnia: Moja ulubiona zabawa ruchowa.

Dzień dobry Żabki!


Dzisiaj mamy dla Was ważny list od znanego sportowca, wysłuchajcie go uważnie.
(A. Majewski „Gimnastyka)

Drogi przedszkolaku!!
"Gdy chcesz być silny, nie chcesz chorować,
Musisz się często gimnastykować.
Wstawaj, więc wcześnie, otwieraj okno,
Nawet, gdy drzewa na dworze mokną.
Stań w półrozkroku, zacznij od skłonów
W przód, w tył, na boki.
Trzy razy ponów.
Wymachy ramion wzmacniają ręce,
Tym są sprawniejsze, im ćwiczysz więcej.
Teraz przysiady, potem podskoki,
Hop, hop jak zając – w przód, w tył, na boki.
Bardzo są ważne tułowia skręty,
Podśpiewuj sobie coś dla zachęty.
A kiedy będziesz w ćwiczeniach pilny,
Jak małpa zwinny, jak tygrys silny,
Zostaniesz mistrzem, więc ćwicz wytrwale.
Gimnastykować się jest wspaniale!"
Życzę dużo sukcesów!
Wasz Sportowiec



Rozmowa na temat wiersza:
-Do czego namawia nas sportowiec?
-Po co mamy się gimnastykować?
-Czy wy uprawiacie jakieś dyscypliny sportu?
-Jaki jest wasz ulubiony sport?
-Jakich znacie polskich sportowców?

Zapraszamy do gimnastyki przy piosence „Ręce do góry”- naśladujcie ruchy małpek.


Przyjrzycie się obrazkom
- Co robią dzieci?
- Co wy lubicie robić na świeżym powietrzu?

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/os-aaplus-tablice/mobile/index.html#p=61

Zapraszamy do wykonania pracy plastycznej „Moje ulubione zabawy na świeżym powietrzu”.
Razem z rodzicami przygotujcie kartkę, cztery paski papieru- dwa dłuższe i dwa krótsze, klej, kredki.
Dzieci przyklejają paski do kartki, aby powstała ramka. Wskazują boki, do których przyklejają krótsze paski, a następnie boki, do których przyklejają dłuższe paski. W środku rysują siebie podczas zabaw ruchowych na podwórku.

Na koniec zapraszamy do tańca przy piosence „Sposób na nudę”.
https://soundcloud.com/user-956760406/spos-b-na-nud-s-i-muz-bo-ena?in=user-956760406/sets/odkrywam-siebie-poziom-a
Udanej zabawy!


PIĄTEK 02.04.2021r.
Temat dnia: Pisanki – ozdobne jajka
Witam Żabki

Wielkanocne święta - animacja do piosenki https://youtu.be/KyeLlFX0p2g

Święta coraz bliżej. Czas najwyższy pomalować pisanki.
Oto 5 sposobów malowania jajek https://youtu.be/zo6FWbsXI5U

Może macie ochotę zrobić wielkanocnego zajączka. Poproście rodziców o pomoc.
Obejrzyjcie film - Zajączek wielkanocny https://youtu.be/A8agxSu4hNs
Przedszkolowo.pl logo